Feed on
Posts
Comments

O poveste cu eMag

Saptamana trecuta am cautat pe net un model de notebook cat mai mic (mini-laptop) si eventual cu un modem 3G build-in. Pentru ca diferenta de pret nu se justifica, am optat pentru Asus EEEPC 901, care costa sub 9 milioane si are acelasi procesor si RAM ca si fratii lui mai mari si mai negri 🙂

De obicei cumpar de la cel.ro (dupa ce vecinii mei de la 24pc.ro au inchis) dar de data asta am ales eMag (un pret putin mai mic). In plus, de luni eMag are o promotie impreuna cu Orange – laptop si modem subventionat partial pentru abonamentul de date. Parea exact de ce aveam nevoie, asa ca luni seara (17:30) am facut o comanda online pe emag.ro De aici incep problemele…

Mi-am recuperat parola si m-am logat (aveam un cont foarte vechi dar fara nicio comanda). In formularul de comanda era selectata implicit o firma fara niciun fel de date. Ma gandesc ca, dupa numeroase update-ul ale site-ului, datele mele s-au pierdut, asa ca le-am reintrodus. Spre deosebire de restul site-ului, care e elegant si usor de folosit, formularul de comanda e cam ciudat, cu mai multe butoane mici de submit. Un punct in minus la usability.

La urmatorul pas din comanda mi se cereau datele de la contractul Orange. O parte erau preluate de la pasul anterior (dar putin amestecate), altele au trebuit introduse din nou (persoana, cod postal) iar cateva erau specifice contractului cu Orange (cod client, cod validare, nr tel Orange). M-a frapat faptul ca datele le introduceam pe o pagina fara SSL, pe site-ul eMag – o problema destul de urata de securitate, mai ales cand colectezi date pentru terti (Orange in cazul asta). Oricum, pentru eMag datele personale nu prea conteaza – am regasit numarul de telefon Vodafone in contractul Orange, desi eu nu l-am completat…

17:48, tot luni – primesc confirmarea comenzii pe email. “Veti fi contactat in cel mai scurt timp [..]  Programul nostru de lucru este intre orele 09-20, de luni pana vineri si sambata intre 09-14. ”

9:12, marti – mi s-a asignat un consultant de vanzari care ma va contacta, evident, in cel mai scurt timp. Dupa o o ora, sun la ei. Imi raspunde secretara si ma intreaba numarul de telefon din comanda. Am dat numarul lor 🙂 dar de fapt il vroia pe al meu… I-am spus ca e mai simplu sa ii dau codul comenzii. Din pacate consultantul de vanzari asignat nu era disponibil, sa revin sau ma suna.

Am revenit dupa o ora. Aceeasi poveste, consultantul e bizi – din fericire, de data asta am fost transferat catre alt consultant care mi-a explicat ce acte are nevoie (CUI, CI etc) si am convent sa i le trimit pe fax. Le-am trimis, impreuna cu un mail de confirmare. Destul de repede ma suna ca a primit mailul, dar niciun fax. Ok atunci, le trimit pe mail, atasate. De data asta ma suna ca a primit mailul fara atasament (un PDF de 1,8 MB). Ultima solutie: le uploadez pe FTP si ii dau link-ul pe mail 😀 de data asta a functionat. Am fost intrebat inca o data de codul client Orange si numarul de telefon (date pe care le completasem deja in comanda)

Primesc un alt telefon in jurul pranzului ca totul e ok, produsele in stoc dar ca nu se poate face livrarea in aceeasi zi si ca pot, daca vreau, sa le iau din showroom – lucru pe care l-am acceptat, pentru ca ma grabeam.

Procesarea comenzii in magazin a durat doua ore! (pe motiv ca este un produs nou). In ordine, am fost lasat sa astept de baiatul de la vazari (“pleaca putin” – 20 min), de baietii de la standul Orange (care nu gaseau contul de client Orange – pe care l-am mai spus de doua ori), apoi ca nu au hartie, etc. Realizarea facturii a durat o ora: prima data, ca e un produs nou si trebuie sa intrebe la Orange. Pe urma am rugat-o pe doamna care facea factura sa o refaca, pentru ca a scris codul fiscal gresit (desi in comanda mea e corect). Dupa care, a scris noua factura – mai intai de mana apoi a refacut-o la masina… Nu exagerez deloc cu timpul pierdut in magazin – 15:30 – 17:30, doua ore fix.

Modemul Huawei (subventionat Orange) era desigilat (asa erau toate, probabil asa e politica Orange). Culmea e ca nu l-au desigilat pentru activare sau instalarea SIM-ului – acestea au fost facute la sfarsit de un domn de la departamentul livrari (foarte amabil, a mai spalat din rusinea eMag-ului – ceea ce dovedeste inca o data ca totul se reduce la oameni).

Contractul (de adeziune) Orange are numele pachetului scris gresit (0M?) sau daca nu gresit, cel putin difera de cel de pe site-ul eMag (vezi poza mai jos) si are o clauza referitoare la telefonul cumparat (nu era cazul, eu am cumparat laptop/modem, nu telefon, asa ca am convenit sa o taiem). In plus, lipsesc clauzele de reziliere prin returnarea produsului in termen de X zile (care apareau pe site la eMag)

contract_orange-1

Oferta Orange include si 100 minute pentru abonamentul de voce (asa scrie in contract) dar pe site-ul eMag nu apare nicio referinta, doar pe site-ul Orange.
http://www.orange.ro/oferte-speciale/abonamente-de-date/index.html
vs http://info.emag.ro/index.php?action=article&cat_id=003&id=62

Pe ansamblu, experienta a fost groaznica. Cu siguranta nu voi mai comanda niciodata de la eMag. Nu am nimic personal cu ei, dar imi pare rau de timpul meu pierdut. Le-am trimis plangerea pe email si astept un raspuns. Fiind vorba de un pachet comun cu Orange, o sa le trimit si lor “povestea” mea. Deocamdata am primit (acum o ora) doar un mail din care reproduc cateva fragmete:

Comanda dumneavoastra cu numarul XX a fost procesata si este in curs de livrare.

Va invitam la Showroom Bucuresti pentru a ridica produsele comandate.

Partea buna e ca laptopul merge foarte bine si s-a conectat imediat la internet. Voi reveni cu detalii dupa ce primesc raspunsurile de la cele doua firme.

Be Sociable, Share!