Feed on
Posts
Comments

Acum vreo 2-3 saptamani am fost sa verific micul gigant (Yaris-ul) la service-ul Toyota din Pipera. Se auzea un scartait cand luam virajele si imi era teama sa nu se fi stricat ceva.
Cu aceasta ocazie i-am ruga sa verifice si de ce ocazional imi picura apa pe pantofi (mai ales cand luam viraje) desi afara nu ploua. Banuiam ca s-a strans apa undeva sau ca un furtunas nu sta la locul lui.

Au facut verificarea, au spus ca trebuie schimbate anvelopele si ca in rest totul e OK, au rezolvat si problema cu picuratul fara sa-mi spuna exact ce si cum.

La vreo 3-4 zile dupa ce am plecat de la ei ventilatia a inceput sa functioneze doar pe treapta 4. Dupa inca vreo cateva zile s-a oprit de tot in sensul ca daca lasam masina stationata mai mult, cand o porneam pornea si ventilatia, insa dupa 10-15 minute turatia ventilatorului incepea sa scada pana cand se oprea de tot.

Am sunat iar sa fac programare la Pipera insa cum nu am gasit loc urgent (erau 34 de grade afara si eu ma topeam in masina) am apelat la un prieten care sa ma programeze rapid la un service cat de cat rasarit ca sa verifice problema. Baiatul de la acest service, desi nu mi-a inspirat mare incredere – recunosc, dupa ce s-a uitat, a mai pus o lita, un bec o sarma, a mai scos un fir SI blocul de rezistente (pe care l-a verificat) mi-a spus ca problema e de la motorul ventilatorului ca probabil a intrat apa in el.

Neavand mare incredere in diagnostic l-am rugat sa puna la loc capacele si rezistenta respectiva (o piesa pe care a demontat-o in 10 minute si a pus-o inapoi la fel de repede) dupa care m-am oprit la noroc la service-ul Toyota de pe splai, care era chiar in drum spre casa.

Acolo am avut norocul sa fie un electrician liber care a facut o constatare si mi-a spus ca trebuie schimbat blocul de rezistente si ca ventilatorul face un usor zgomot dar ca nu trebuie neaparat schimbat pentru ca nu are probleme. Am intrebat in mod expres daca trebuie schimbat motorul de la ventilator pentru ca acesta costa 12 milioane si nu vroiam sa dau bani pe el fara sa fie neaparat nevoie.Mi s-a spus ca merge si nu trebuie schimbat, e doar o recomandare de avut in vedere tinand cont de acel zgomot.

Am platit constatarea plus blocul de rezistente, am steptat cuminte o saptamana sa le vina pe stoc piesa (doar nu va imaginati ca tin rezistente pe stoc) si azi m-am prezentat la programare.

Dupa vreo 20 de minute de lucru la masina (vedeam prin geam ca face ceva) vine la mine receptionerul si imi spune ca trebuie sa discut cu electricianul. Acesta ma anunta pe un ton grav ca trebuie schimbat motorul de ventilator pentru ca nu mai tine si o sa pice in curand.

Bine zic, dar data trecuta nu ati spus ca nu trebuie? Ca e optional? Ca trebuie schimbat doar blocul de rezistente?

Da, zice dar uitati-va si dumneavoastra ca a intrat apa in motor si e ruginit. Trebuie schimbat ca nu mai tine. I-am dat eu cu spray un pic dar se duce.

Ce era sa-i zic? De ce nu a constatat data trecuta ca motorul e ruginit? De ce nu mi-a spus de atunci ca daca nu-l schimb nu rezolv nimic?…

Am mai asteptat inca vreo 20 de minute sa termine de pus la loc ce demontase, apoi inca 30 de minute sa vina fisa de la mecanic si sa mi se faca factura.

In total am stat la ei 10 minute sa-mi vina randul la programare (ajunsesem la fara zece si eram programat la fix) +45 de minute cat a durat efectiv reparatia+30 de minute facturarea=o ora si jumatate.

Atata mi s-a si facturat pentru schimbarea rezistentei. O ora si jumatate adica 180 de lei. Pentru o treaba pe care pustiul de la service-ul celalalt a facut-o cam in 20 de minute.

Vazand factura i-am intrebat:

Eu platesc suma asta dar plec cu masina in alta stare decat atunci cand am venit?

Da, acum aerul merge.

Am platit, am plecat si am avut supriza ca dupa 15 minute sa-mi moara ventilatorul, exact asa cum se intampla si inainte sa vin la service si sa dau in total 4 milioane pe constatare, piesa si manopera.

Acum stau si eu ca paranoicul si ma gandesc.

  • 4 ani jumate si 45.000 de km masinuta asta n-a avut nicio problema in ultimii 2 ani fiind folosita mai mult ca masina secundara.
  • ma duc cu ea la service ca imi picura apa pe partea stanga a masinii, se rezolva problema si cateva zile mai tarziu intra apa in motorul aflat in partea dreapta a masinii.
  • ma duc din nou cu ea la service, mi se spune ca am de schimbat o piesa, o schimb, dau 4 milioane  si problema e tot nerezolvata

Poate sunt coincidente insa am ramas cu o gaura in buzunar, o problema nerezolvata si impresia ca ambele service-uri Toyota au dat-o in bara.

  • Primul cand a rezolvat problema picurarii – am senzatia ca apa s-a mutat in alta parte dar a continuat sa picure si de data asta nu peste pedala ci peste un motoras electric
  • Al 2-lea cand a diagnosticat gresit problema si m-a pus sa dau bani aiurea pe ceva care nu a rezolvat nimic.

Am facut reclamatie la Toyota (nu ma astept la mare lucru) insa ma ia cu transpiratii si la propriu si la figurat cand ma gandesc ca va trebui sa ajung iar la unul dintre aceste service-uri. Transpir atat de tare incat chiar ma gandesc serios sa vand masina si sa trec pe alta marca.

Pentru ca degeaba faci masini foarte fiabile daca oamenii de la service o dau in bara (nu doar tehnic ci si ca amabilitate, punctualitate, nu au stocuri de nimic etc.)

Be Sociable, Share!