Feed on
Posts
Comments

Despre service-uri auto si problemele lor s-a tot scris, au curs tone de articole si injuraturi la adresa lor. Ca posesor de Toyota, pot sa spun ca nu am avut pana acum incidente majore, am fost multumit de fiecare data cand am fost in service. In primii ani mergeam la Toyo Motor Center de pe Splai, de vreo doi ani merg la cel din Pipera. Ultima oara, cand a trebuit sa schimb parbrizul mi-au zis dupa 3 saptamani de asteptare ca cel care a venit este spart, dupa ce am bagat masina in service, dar ca nu este nici o problema ca mai comanda repede unul care o sa vina intr-o saptamana. A venit in 3 zile, aratand de fapt ca se poate, ca timpii de asteptare initiali nu sint realisti. I-am iertat atunci, mi-am zis ca chiar se putea intampla sa le vina parbrizul spart, mi-am zis ca bine ca a doua comanda a venit in 3 zile in loc de 3 saptamani. La cele doua chestionarele telefonice facute de marketingul lor, de oferit un feedback la gradul meu de multumire cu service-ul am raspuns pozitiv cred ca la toate intrebarile. Eram multumit. Eram.

toyoface

Ce mi s-a intamplat saptamana asta intrece insa limita bunului simt, service-ul Toyota din Pipera (Inchcape) intrand total intr-un con de umbra pentru mine. Acum doua saptamani m-am intors din Grecia (o sa povestesc in alt articol despre asta) si prin Bulgaria mi s-a ars un bec de faza scurta. Ajuns in Romania, inca in concediu, am fost la service sa mi-l schimbe. Sint genul care nu deschide capota decat pentru lichidul de parbriz, apelez la servicii cu orice ocazie. Dupa doar doua ore de asteptare si cu doar 110 RON (!!) din care 50 pentru manopera, mi-au schimbat becul. Un bec normal H7 care costa pana in 10 lei. Buuun. Am continuat vacanta linistit si dupa aproape doua saptamani, intors din nou in Bucuresti, am observat intr-o noapte ca becul proaspat schimbat nu lumineaza. Se aprinde, dar nu lumineaza drumul. Deci nu e ars. La prima vedere, din afara, parea sa nu fie bagat pana in capat, pentru ca nu se vedea in far filamentul la fel ca cel care functiona normal.

Asa ca m-am prezentat din nou la service. Marti, saptamana asta. Aici am fost preluat frumos la receptie de un domn la care i-am explicat ca becul pus acum cateva zile nu lumineaza corespunzator, sa verifice cineva ce se intampla. “E clar!” zice omul, probabil ca nu a fost bagat bine. Probabil. Vine un baietas din service, se uita si da rapid verdictul: soclul pe care se fixeaza becul este rupt. Soclul asta face parte din far, este practic o parte turnata din spatele farului. La o privire in locatia in care trebuia sa fie becul am vazut si ca spatele farului este topit in jurul locului unde ar fi trebuit sa fie soclul respectiv. “E grava!”, zice baietasul, trebuie schimbat farul. “Cum asa?”, zic eu. “Pai uite asa, ca daca soclul ala face parte din far, farul trebuie schimbat. Aveti Casco?” … “Da, am, pen’ce?” … “Pai rezolvarea e simpla: doua ciocane in far, constatare la asigurari ca farul a fost spart in parcare, comanda la Toyota pentru un far nou, cu noroc ajunge intr-o saptamana si gata, am rezolvat problema, aveti far nou.”. Un far nou ar costa in jur de 1000 de lei, conform estimarilor lor.

Am ramas bulversat, nu mai stiam ce sa zic. Eu venisem sa schimb un bec. “Pai cum s-a topic spatele farului?, zic. Nu ati montat voi becul? Probabil ca nu a fost pus bine, asta a atins marginile si s-a intamplat beleaua.” … “Ah, nu (zice el), asta nu se poate, ca noi cand v-am schimbat becul am facut toate testele, becul functiona cum trebuie, deci a fost pus bine. Doar nu va dadeam masina fara sa verificam.”. Aproape sa-l cred. Am mai discutat noi cateva minute in jurul masinii, mi-a lipit apoi soclul cu super glue ca sa nu mai pice becul ala si am plecat dezamagit de turnura pe care o luase incidentul.

M-am intors dupa o ora, cu mintea limpede, gandind situatia la rece (la figurat, ca saptamana asta a fost/este canicula si aproape 40 de grade). Mi-era clar ca nu avea cum sa fie coincidenta ca abia ce schimbasem becul, se topeste totul in jurul lui. Si cum eu nu am pus un deget pe masina, este clar ca problema a fost generata de service. M-am prezentat din nou la receptie explicandu-i omului ca vina pentru problema cu farul este a service-ului, care oricum este obligat prin contractul semnat la schimbarea becului sa asigure service timp de 3 luni de zile pentru manopera. Si asta era chiar o problema de manopera. Omul nu a stat la discutii, s-a dus in spate si a revenit cu altcineva, o persoana cu mai multe trese, probabil si cu mai multa putere de decizie. I-am explicat si acestui domn care e problema, i-am aratat masina, mi-a luat masina si a bagat-o in service, a facut constatarea si el si mi-a spus acelasi lucru: trebuie schimbat farul si nu este vina lor pentru ce s-a intamplat. Tensiunea mea crestea la fiecare cuvant pe care-l scotea. Mi-a sugerat sa o fac pe Casco, care e problema de nu o pot face pe Casco? I-am explicat (nervos) ca pentru o problema care a plecat de la un bec ars nu fac Casco, Casco costa atat per incident pentru ca are fransiza, cat si la reinnoirea politei la anul. Iar acest lucru nu-l voi face atata timp cat eu nu am nici cea mai mica vina ca s-a intamplat ce s-a intamplat. Eu o tineam pe a mea, el o tinea pe a lui. A venit cu argumente de genul “e o problema cunoscuta si comuna la Toyota sa se topeasca farul, va arat si buletinul venit din Japonia.”. Tipul de la receptie avusese alta parere, el a ramas mirat ca nu a mai vazut asa problema pana atunci. Si doar toate incidentele trec pe la el. Deci asa de comuna e problema mea.

Am tinut-o intr-o disputa vreo 15 minute, pe un ton din partea mea care venea numai cu acuze. Dupa care tipul a lasat-o mai moale. Brusc. Zice: “daca nu o mai tineti pe asta ca este vina noastra, gasim o rezolvare, schimbam cumva farul. In mod normal trebuie sa va las sa ne dati in judecata si sa o rezolvati pe calea asta”. Zic “bine, oricum urmatorul pas este reclamatia la OPC “. Chiar daca nu o zic eu asta nu inseamna ca ei nu au gresit si ei trebuie sa plateasca, si nu eu. Ca de aia am venit la service sa-mi schimbe becul si nu mi l-am schimbat singur in fata blocului.

Asa ca pleaca, intra in service, vorbeste cu tipul cu super glue-ul de mai devreme si dispare. Mecanicul se duce in spate si revine cu un far in brate. Ii ia 20 de minute sa schimbe farul, probeaza faza scurta si imi da masina in primire. Eu arunc o privire, vad ca farul nou nu e nou, are cateva zgarieturi dar o las asa, ca nici ala vechi nu era nou, era cel putin murdar de muste.

Sa recapitulez: service-ul a schimbat un bec, becul a topit farul, service-ul a refuzat sa-si asume greseala si mi-a dat flit sa-l fac pe Casco, eu m-am opus, am ridicat vocea unul la altu, ei au cedat si au schimbat farul. Deci practic au mers dupa motto-ul: daca tine, bine, il facem pe fraier, daca nu tine, asta e, am incercat. Marlanie pe fata. Asumarea responsabilitatii se pare ca nu este un punct pe lista celor din service-ul Toyota din Pipera. Subliniez locatia, pentru ca “omul sfiinteste locul”. Documentele semnate la schimbarea becului par sa fie transparente in caz de probleme. Cele 90 de zile de garantie manopera sint doar frectie. Dau bine in document. Mentionez ca sint foarte multumit de masina, de brandul Toyota in general si problema pe care o am acum o am exclusiv cu cei care opereaza service-ul din Pipera, cu oamenii, cu romanii care merg pe ciupeli si furaciuni. Mi-au zdruncinat grav increderea in tot ce inseamna service. Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla in service cand le dai masina, ce lucruri apar pe factura ca schimbate si nu sint in realitate, ce aranjamente fac ei ca sa le ramana o piesa pe care sa o plateasca Casco.

Stiu ca nu sint primul caz pe care incearca sa-l duca cu vorba, sa-l duca la plata (direct sau indirect) pentru evenimente care nu-mi pot fi imputate. Mie sila ca lucrurile astea se intampla si ca nu m-am asteptat la ele. Am uitat ca traiesc in Romania (imi pare rau, dar generalizarea se aplica aici), tara tuturor posibilitatilor, vestul estului, “the land of choice” in care omul din service alege sa te faca pentru ca poate!

Be Sociable, Share!