Feed on
Posts
Comments

Se spune ca tacerea e de aur. Daca e adevarat inseamna ca astazi m-am imbogatit 🙂

Pentru ca astazi a fost o tacere totala. Nici un telefon. Nici un email. Probabil ca ploua tare la cei in cauza desi la mine e soare.

[Ai aterizat direct aici si te intrebi despre ce este vorba? Citeste mai intai cum am cumparat de noua o plasma Panasonic veche si ce au facut cei de la Shoop.ro si Panasonic Romania ca sa rezolve problema.]

Daca stau sa ma gandesc tacere a fost mereu. In special in scris. Dupa primul mesaj de la Panasonic Romania (cel in care imi spuneau sa ma descurc singur) nu am mai primit nici un raspuns scris. De la Shoop nici atat. N-au raspuns in scris la nici un mesaj.

Asadar astea sunt noutatile. Nimic nou. Stau si-mi vad de treburile mele.

Problema e insa ca stand asa incep sa-mi pun intrebari. Daca se miscau mai rapid probabil ca ma gandeam deja la alt subiect. Dar spre ghinionul lor azi inca ma mai gandesc la asta. Si uite la ce ma gandesc.

Ma gandesc la inselatorie. Frauda. Teapa. Practici comerciale neloiale. Pacaleala. Smecherie. Minciuni. Cuvinte urate pentru o fapta urata.

Toate cu acordul si stiinta sefilor si asta e demonstrabil LOGIC

Pentru a demonstra ce am scris mai sus hai sa analizam cele 2 variante posibile imaginate de mine in lipsa unei explicatii oficiale.

  1. Gigel de la depozit s-a gandit sa faca o economie pentru firma si sa-mi dea mie un produs folosit.
  2. Mi s-a trimis din greseala un alt produs

 

Varianta 1.

Gigel a decis de capul lui sa faca un bine firmei la care lucreaza.

Inseamna ca fara sa-i spuna nimeni s-a dus in showroom si a plecat cu o plasma. Pai nu l-a vazut nimeni? Nu l-a intrebat nimeni unde pleaca cu ea? Nu i-au zis ca ramane locul gol? Nu l-au vazut macar cand a adus-o pe cea noua care ar fi trebuit sa ajunga la mine? Gigel era singur acolo?

Nu era singur ca trebuie macar 2 oameni sa ia plasma si sa o ambaleze. Deci mai stie si Dorel de asta. Daca stie si Dorel inseamna ca si el era insufletit de grija de a face o economie pentru firma. Inseamna ca e o firma care tine la angajatii ei. O firma pe care angajatii o iubesc si pentru care ar face orice. O fi cumva o firma japoneza? Vreau si eu sa stiu ce firma este ca sa o laud aici dar nimeni nu vrea sa-mi spuna cum se numeste.

 

Varianta 2

Gigel a facut o greseala si mi-a dat saracul o cutie in care era o plasma folosita, returnata de pe undeva. Gigel e nou in firma si are ochelari. Nu si-a dat seama ca nu era sigilata cutia.

HMMM… Cutia nu era marcata in nici un fel ca retur? Produsul respectiv nu ii aparea in gestiune ca folosit?

Nici Dorel care l-a ajutat sa mute cutia nu a vazut asta? Si el e nou si a avut ochelari? Nimeni din depozit nu s-a prins ca s-a facut o greseala timp de 5 zile pana cand m-am prins eu?

Ar fi grav pentru ca lipsa unui sistem – fie el si primitiv de gestiune si marcare a cutiilor – ar insemna ca se poate intampla orice oricand si oricui. Comanzi o plasma si iti dau LCD. Comanzi un produs nou, iti dau unul vechi. Haos total. Nu e plauzibil.

Nu s-a prins nimeni pentru ca nu exista astfel de greseli.  100% exista un marcaj care sa identifice produsul folosit fata de cel nou. Macar ca ambalajul nou arata mai frumos. Cutia cu produsul folosit e pusa mai intr-o parte. Mai altfel. Are un post-it pe ea. Ceva scris cu pixul cum e la farmacie pe cutiile de medicamente deja incepute. Ceva… 

Pentru cineva care vede prima data o cutie de plasma si fara sa-i dea mare atentie poate nu e clar daca a mai fost deschisa sau nu. Pentru un lucrator din depozit insa sigur e vizibil de la o posta.

Nu cred ca cei de la depozit au dat vreodata o plasma noua cand trebuiau sa dea una folosita. Ca doar astfel de greseli le-ar plati din buzunarul lor.

Ar da insa produse folosite drept produse noi daca le zice seful. Ca doar e seful si el decide.

Concluziile logice sunt:

  1. Firma X care distribuie sau vinde produse Panasonic are practica de a inlocui ocazional produsele noi destinate clientilor cu unele expuse in showroom, desigur fara sa-i anunte pe clienti.
  2. Sefii stiu de asta ca angajatii nu fac asa ceva de capul lor

Cand o sa aflu varianta oficiala (daca primesc vreuna) promit ca o anunt.

 

LATER EDIT (ora 16:00): tocmai m-a sunat cineva de la un distribuitor sa-mi spuna ca o sa ma sune un sofer sa imi aduca o noua plasma. N-a putut sa-mi spuna care a fost problema si nici cine e de vina.

In lipsa altor explicatii raman la cea imaginata de mine si inchei cu o recomandare:

Fereste-te de magarusi ca sunt undeva pe fir intre Panasonic Romania si tine, cumparatorul final.

Si oricand cumperi un produs Panasonic te poti astepta la asa ceva.

Pentru ca Panasonic Romania nu pare sa fie interesata sau nu poate sa faca ceva sa rezolve problema. Cel putin pana acum nu mi-au dat impresia asta.

Sper sa ma insel ca e pacat de produse care din experienta mea (am in casa combina, telefoane, televizor, walkman si altele de la ei) sunt super bune.

 

EPILOG (ora 18:15)

Au venit de la T&T Consulting (cei cu magazin in Unirea, unde culmea e ca am si intrat sa ma uit ce modele au si acum sunt destul de sigur ca l-am vazut exact pe cel care mi-a fost adus mie) 2 persoane care au adus o noua plasma. Cam nervos si pricinos unul dintre ei, ceea ce ma face sa cred ca ei erau cei cu musca pe caciula.

Individul care m-a ajutat sa scot afara plasma veche s-a uitat cu atentie la ea si a avut tupeul sa-mi spuna ca cica e zgariat ecranul (era de fapt o amprenta lasata de fetita). Apoi ca sa pastrez telecomanda veche pentru ca am folosit-o deja. Apoi a vrut sa-mi lase si standul vechi care prin comparatie cu cel nou se vedea ca are mici matuiri pe el. Ma mir ca nu s-a uitat in meniul service sa-mi spuna ca am folosit-o vreo 50 de ore de cand a venit.

I-am explicat ca la o plasma care a fost expusa la ei in showroom cateva luni e normal sa fie mici probleme estetice si l-am invitat sa o ia integral (adica cu toate accesoriile) si sa mi le lase pe toate cele noi. Nu a mai comentat nimic si nici nu a zis ca ma insel cu ceva, ca nu a stat la ei sau ca nu e vina lor. Din neatentia mea mi-a lasat totusi cablul de alimentare vechi. Deh… sa se simta si el bine.

Saracul se chinuia sa scoata piesele de la standul nou fara sa rupa punga (de ce oare?) dar pana la urma a renuntat si a rupt-o cu parere de rau. Ceva ma face sa cred ca plasma mea va ajunge inapoi la ei in showroom de unde va pleca la un cumparator mai putin atent si norocos.

Daca ma insel si nu ei sunt distribuitorul de vina ii rog pe cei de la Panasonic sa ma corecteze spunandu-mi cine a facut magaria care a pornit acest topic.

PS: de scuze / pareri de rau de la oricine dintre cei implicati nici nu a fost vorba. De fapt cred ca au fost ceva pareri de rau. Pentru ca am descoperit ce au facut.

PPS: asa arata datele din noul meniu de service (poza de mai jos). Parca e mult mai bine. Plasma asta chiar miroase a nou si avea stickere transparente de protectie lipite pe rama (din acelea care nu se pot relipi).

Si ca sa nu uit: daca iti vinde cineva de noua o plasma Panasonic modelul TH 42PY8P cu seriaFK 8410318 sa stii ca ai luat teapa 😉

sm2

Be Sociable, Share!