Feed on
Posts
Comments

 Capitolul 1 – goana dupa plasma

Saptamana trecuta am hotarat ca e timpul sa schimbam vechiul TV cu unul nou. Motivul principal fiind ca fetita noastra sta destul de des pe langa ecran si am prefera sa nu fie un TV cu tub.

Zis si facut. Am studiat piata mai intai online. M-am hotarat la un LCD Sony si m-am dus sa-l vad live in cateva magazine. La fata locului am ales o plasma Panasonic si aici a inceput povestea.

Intors la computer am cautat pe net sa vad ce magazine online vand acel produs. Am intrat pe 3-4 si la cei care aveau live support am intrebat de disponibilitatea pe stoc. Toti il aveau si il livrau a doua zi (TH 42PY8) asa ca am ales furnizorul cu pretul cel mai bun. Shoop (nu e greseala de tipar, asa se numeste site-ul)

A doua zi (vineri 13, trebuia sa-mi dau seama) vine un baiat cu plasma. Imi da telefon sa vin sa-l ajut sa aduca plasma in casa ca venise singur – probabil se gandea ca e de la sine inteles ca trebuie sa-l ajut.

Aducem aparatul, platesc numerar – ca alta optiune nu mi-au oferit – si, la rugamintea mea, ma ajuta sa-l si pun pe stand si sa-l pornim – sa vad si eu ca merge ca sa nu am suprize. Dupa ce-l fixam il porneste din telecomanda si instant intra pe AV unde intamplator aveam sursa de cablu de la UPC.

Pana aici nu mi-a picat nici o fisa. A plecat baiatul, am aruncat cutia, pungile, clemele de prins cablurile ca sa nu atarne prin spate (deh… eram grabit sa fac curat). Manualul l-am aruncat pe raftul cu manuale si m-am apucat sa-l butonez.

Am prins canalele. Sunet pauza. Din experienta cu alte TV-uri m-am prins ca il setase pentru alta zona/tara. Ca sa nu iau la mana toate canalele sa le setez manual dau sa schimb tara. Nu gasesc nimic de genul asta asa ca iau manualul.

Acolo surpriza: scria ca atunci cand il pornesc trebuia sa ma intrebe de tara si limba si apoi s intre in cautarea automata a canalelor. Nici acum nu mi-a picat fisa. Am dat un reset la factory settings, m-a intrebat de tara si limba, a facut cautarea automata. A selectat tot prost sonorul dar asta e alta poveste deja.

Dupa ce am terminat de setat sunetul pe 48 de canale m-am apucat sa-i dau stickerele jos. Sub un sticker care acoperea partial coltul ecranului gasesc praf cat cuprinde. Acum deja mi s-a aprins un beculet si am inceput sa ma uit mai cu atentie…

Am mai gasit praf si sub usita care acoperea butoanele frontale si ceva amprente pe ecran. Mi-am adus aminte si de chestia cu lipsa intrebarilor legate de tara si limba si de faptul ca a pornit direct pe AV.

Concluzia a fost destul de clara: am primit o plasma folosita.

 

Capitolul 2 – traim in Romania si aici problemele se rezolva doar daca faci scandal

Am cautat pe net sa aflu cum pot verifica asta si am aflat ca in meniul service se poate vedea numarul de ore de utilizare. Cum nu am aflat cum sa intru in el am dat un mesaj la Panasonic Romania sa cer o constatare oficiala a numarului de ore de folosire.

Apoi un mesaj la vanzator sa-l intreb daca stie ca mi-a dat un produs folosit si de la ce distribuitor l-a luat.

A doua zi dimineata gasesc un mesaj de la Panasonic RO in care spuneau ca nu e treaba lor. Daca vreau constatare sa ma duc la un service. Daca am o problema cu produsul sa ma duc la vanzator.  ‘Pa pa pa pa’ cum spune Badea.

Le-am raspuns rugandu-i sa-mi confirme daca asta e politica lor oficiala – nu ne intereseaza ce fac distribuitorii nostri – si anuntandu-i ca voi trimite sesizarea si la Panasonic Europe, ceea ce am si facut, citand si raspunsul Panasonic RO.

Apoi am intrat pe chat cu cei de la Shoop care se faceau oarecum ca nu inteleg despre ce este vorba. Mi-au mai cerut si numarul de telefon ca sa ma sune – de parca nu l-ar fi avut, inclusiv in mesajul trimis de mine. La telefon iar am dat explicatii, iar am fost intrebat ce vreau de la ei exact.

Le-am spus ca vreau doar sa-mi raspunda punctual, in scris, la cele 2 intrebari din mesaj:

  1. stiau ca mi-au dat un produs folosit
  2. de la cine l-au luat

Au refuzat sa-mi spuna de unde l-au luat dar m-au asigurat ca habar nu aveau si ca l-au luat direct de la distribuitor inainte sa vina cu el la mine, ceea ce pot demonstra cu acte.

Mi-au mai spus si ca rar, poate o data pe an, se mai intampla asa ceva. Sa mai greseasca oamenii. Mi-au cerut si seria produsului ca si cum nu ar fi trebuit sa o aiba si ei in acte. Mi-au spus si ca nu e treaba mea sa aflu cine e de vina ci doar sa mi se rezolve problema. Ca ei nu au timp sa dea si explicatii si ca de ce vreau eu sa stiu cine e de vina. Bad PR dupa parerea mea.

Am mai asteptat cateva ore si i-am sunat iar sa le spun ca daca nu se grabesc sa rezolve o sa ajunga la stiri. Am sunat si la Panasonic sa fac si acolo presiuni sa se intample ceva.

De data asta persoana de la telefon a fost de acord ca e si problema lor, insa a sustinut ca ei saracii nu au ce sa faca. Sa vorbesc eu cu vanzatorul sa rezolve. Ca oricum am 10 zile sa returnez produsl de parca de asta era vorba si nu de o inselatorie (mi s-a vandut un produs SH drept nou) . De parca Panasonic nu poate verifica traseul produsului sau si nu are nici un cuvant de spus intr-o astfel de situatie.

Poza meniu service

Intre timp am aflat si cum sa verific numarul de ore si…  n-am fost foarte surpins. Plasma mea acumulase 1586 de ore de folosire in 5 zile. Adica o medie de 317 ore/zi.

Dupa ce le-am spus si asta si am facut aluzii la posibile probleme de imagine pe care le-ar avea daca nu se implica si nu se misca mai energic se pare ca au luat lucrurile un pic mai in serios. M-a sunat  pe la ora 15:00 un tehnician de la un service Panasonic care a venit acasa si a facut constatarea.

A facut poze, i-am dat copii dupa factura si garantie (am constatat si ca pe certificat aparea o serie care nu avea nici o legatura cu produsele Panasonic – ‘probabil ca au scanat alt cod de bare’ mi-a spus omul).

Am primit si asigurari ca situatia se va rezolva.

Acum astept sa vad cum se rezolva si cand.

Azi dimineata credeam ca la o astfel de sesizare cei de la Panasonic Romania vor sari ca arsi sa rezolve situatia inainte ca reputatia lor sa aiba de suferit.

Ma asteptam si ca pana seara sa-i traga de urechi pe responsabili si sa-mi inlocuiasca plasma, cu scuzele de rigoare si cu o informare asupra masurilor luate.

Se pare ca am fost optimist. Sa vedem daca maine se intampla ceva.

To be continued…

Be Sociable, Share!