Feed on
Posts
Comments

… sau asta s-a incercat prin evenimentul organizat de site-ul link2ec.ro vineri seara la hotelul Rin din Vitan. Sala in care s-a desfasurat evenimentul a fost intesata de oameni, locurile initiale nu au fost suficiente si a fost nevoie de scaune suplimentare.

In prima parte a evenimentului am crezut ca am nimerit intr-o adunare in care magazinele de IT isi varsa amarul pe importatori/furnizori si pe transportatori. Multe frustrari pe Tornado si al sau serviciu eTornado, acuzat de multi ca “nu functioneaza”, multe frustrari pe diversi transportatori (in sala fiind prezent si un reprezentant Fan Curier).

Cele mai multe premii oferite au avut foarte putina legatura cu comertul online, fiind premiate si raspremiate bancile care sint inrolate in 3DSecure pentru emitere sau acceptanta. S-au facut toate combinatiile posibile folosind 3DSecure: banca cu cele mai multe carduri inrolate, banca cu cele mai multe carduri activate, banca cu cel mai bun raport activate / folosite etc etc. Daca as fi fost o parte straina de subiect as fi crezut ca meritul numarul 1 in comertul de la noi de pe net este clar al bancilor. Wrong! Pe langa faptul ca 3DSecure suna bine si da bine, majoritatea (sau total?) comenzilor online nu se realizeaza cu autentificarea clientului in 3DSecure, iar comparativ cu numarul total, reprezinta un numar infim. Dar in fine, sponsorii trebuie saltati la cer.

S-a intamplat ca premiul cel mare, respectiv cel mai bun magazin online in 2008 sa-l decernez eu. Castigatorul ales a fost marketonline.ro. Felicitari! Daca ar fi insa sa ma iau dupa o definitie a eCommerce-ului (si-mi aleg una care-mi place: the conducting of business communication and transactions over networks and through computers. Specifically, ecommerce is the buying and selling of goods and services, and the transfer of funds, through digital communications.) acestui site ii lipseste o componenta esentiala in comertul online: plata online, astfel incat nu am cum sa interpretez premiul castigat decat ca pe o incurajare pentru a merge mai departe si a iesi din sfera “order online, pay offline” (nu ca asta ar fi un lucru prost, chiar dimpotriva, aud ca ar fi tot mai trendy in tarile cu apa calda).

De apreciat la acest eveniment au fost:

– numarul mare de participanti
– cativa vorbitori care au facut sala atenta (printre care Calin Rotarus si Liviu Taloi)
– prezentarea catorva criterii de departajare a magazinelor in competitie (usability – funny moments)
– vinul bun

Ce nu am apreciat:

– prezentarile comerciale (stim cu totii ca romanul nu stie sa tina o prezentare, dar am vazut prezentari 100% sales – ia produsu’ neamule)
– prea multe premii la banci, prea putine la magazine
– prea frig in sala (nu tine de eveniment in sine)

Ca si side-comment la locatie, hotelul Rin:

– hotel cheap, un singur lift care urca la etajele mai mari de 11 (si evenimentul a fost la 13)
– intrarea prea mica pentru cat de mare este hotelul, si e si laterala
– pe interior arata ca un spital la nivel de compartimentare dar …
– macar ai priveliste la garlele din jurul lui si vezi juma’ din minunatul Bucuresti.

Be Sociable, Share!