Feed on
Posts
Comments

Acum vreo doi ani de zile ma uitam dupa un SUV de clasa mica si ma ofticam ca majoritatea de pe piata nu erau facute in Europa. Era Toyota RAV4, Honda CRV, Hyundai Tucson sau SantaFe. Taxele de atunci aduceau diferente mari intre o masina extra-europeana fata de una europeana. Dar masini europene nu am gasit pe piata. Era Volkswagen Tuareg dar prea mare pentru dorintele mele. Si ma tot gandeam eu oare de ce nu face europeanul SUV-uri, si comparandu-ne cu americanii imi dadeam seama ca sintem diferiti.

Dar brusc si dintr-o data piata s-a umplut de astfel de masini, chiar in momentul cand combustibilul a luat-o in sus, dublandu-se practic pretul in ultimii 2-3 ani si fiind vorbe ca barilul va ajunge la 200 de dolari, ceea ce va face ca benzina sa ajunga la 10 lei pe litru (o suta de mii de lei vechi).

Opel a scos Opel Antara. Chiar ma gandeam la ei ca au incetat sa produca Frontera, o masina care parea ca a prins in Romania prin anii 90+.

Tot nemti, de data asta cei de la Volkswagen au scos rapid Tiguan, un frate mai mare al lui Golf (chiar arata ca un golf inaltat, ca un soi de pachet de drumuri grele) si un frate mai mic al lui Touareg.

Italienii nu s-au lasat mai prejos si au scos Sedici, o masina care seamana prea mult cu Renault Scenic RX4 la care francezii au renuntat pana la urma datorita succesului.

Si data tot veni vorba de francezi, si ei lanseaza Peugeot 4007 si Renault Koleos. Ba chiar cei de la Renault se pregatesc masiv sa lanseze si Sandero Stepway si Logan SUV, deci nu le ajunge unul, ci 3 SUV-uri.

Si astea sint numai masini din Europa, ale firmelor din Europa. Nu mai vorbesc de ce se mai lanseaza/produce in afara Europei, de la Nissan, Kia sau mai stiu eu ce marci chinezesti (!) sau coreene.

Ce se intampla de este invazia asta de SUV-uri? America le arunca si isi ia scutere si masinute mai mici, benzina atinge praguri nemaivazute pana acum si noi in loc sa trecem pe masini cu energie alternativa, scoatem SUV-uri care consuma de 2x mai mult decat un turism, care nici macar nu sint mai confortabile comparat cu o limuzina. Parerea mea este ca asistam doar la un “bad planning”, aceste masini au fost gandite acum 2-3 ani cand s-a vazut ca este gol in piata fara sa se prevada scumpirea benzinei si a motorinei. Lansarea lor nu mai putea fi evitata. Si iata-le intr-o piata care nu o sa le mai vrea. Ne vedem peste un an pe acelasi topic.

Be Sociable, Share!