Feed on
Posts
Comments

Ieri la birou mi s-a stins laptopul in timp ce lucram. Am crezut initial ca nu mai merge priza sau ca nu l-am conectat la incarcator. Dupa cateva minute mi-am dat totusi seama ca era incarcatorul de vina. Chestia aia mica si neagra ‘Product of China’ ca mai toate electronicele de marca din ziua de azi.

Am luat un incarcator de la un coleg ca sa ma asigur ca asta e problema, m-am uitat la cabluri ca sa vad daca sunt indoite, rupte sau prezinta vreo cauza aparenta care sa mi se impute. Fiind vorba de un laptop luat recent se pare nu avusesem timp sa stric ceva la incarcator asa ca am sunat la service-ul firmei de la care l-am cumparat.

Naiv din fire am expus problema si am intrebat daca este vreo sansa sa mi se dea un alt incarcator cat timp il repara pe acesta. Persoana de la telefon mi-a explicat ca nu este cazul sa-mi fac sperante de asa ceva asa ca am decis ca atunci cand merg la service sa ma opresc in drum ca sa cumpar si un charger unul de rezerva – ca oricum e mai practic sa las unul acasa si unul la birou.

Supriza a aparut insa cand am spus ca trec sa las chargerul la reparat pentru ca am fost anuntat sa aduc si laptopul. Am intrebat de ce si raspunsul a fost: ‘pentru ca pe factura nu este trecut chargerul ci laptopul’.

Bine, bine zic eu – aduc si laptopul si factura si garantia ca sa le vedeti daca vreti si va las doar chargerul ca asta trebuie reparat. Doar nu vreti sa stau fara laptop ‘pana la 30 de zile’ cat ati spus ca poate dura reparatia. Plus ca imi era teama sa nu ma trezesc ca pierd ceva date cat mi se plimba inutil laptopul la service-ul HP si inapoi.

Am fost asigurat ca se va pune un biletel pe el ca sa nu-l formateze cineva din greseala dar mi s-a repetat ca este obligatoriu sa las laptopul.

In momentul asta recunosc ca m-am cam enervat si am cerut sa vorbesc cu un supervisor explicandu-i interlocutorului ca desi nu e vina lui, daca el nu ma poate ajuta, vreau sa discut cu altcineva. Ca sa nu o mai lungesc – am vorbit cu supervisor, sef de service (un individ care m-a tratat cu sictir si condescendenta si in a carui vocea se auzea clar ca il durea fix in cot de problema). Raspunsul a fost unanim : nu va putem ajuta si nici nu va putem spune cu cine sa discutati ca sa vedeti daca se poate schimba ceva. Din inertie am mai dat si un telefon la HP unde persoana cu care as fi putut vorbi nu era de gasit si nici nu m-a sunat inapoi desi lasasem descrierea problemei si un numar de telefon.

Asa ca pana la urma am decis sa imi iau alt incarcator pe banii mei, sa nu mai iau vreodata un laptop HP – nu doar din cauza asta ci si pentru ca e al 2-lea laptop destul de scump cumparat in ultimele 10 luni de la HP cu care am probleme de hibernare/stand by indiferent de ce sistem pun pe el (XP cu care a venit, Vista Ultimate pe care l-am cumparat vazand ca pe laptop e un sticker cu ‘Vista compatible’) si, nu in ultimul rand, sa nu mai cumpar vreodata de la firma in cauza – Romsoft adica.

PS: Probabil ca pe hartie erau acoperiti de vreo clauza scrisa marunt – desi n-am gasit nimic in sensul asta. Scria doar ca incarcatoarele sunt considerate ‘consumabile’ si au garantie limitata in functie de producator. Dar practic mi se pare o politica inacceptabila sa ceri clientului sa-ti lase un laptop o perioada de ‘pana la 30 de zile’ doar ca sa-i repari o sursa spunand si ca vei ‘pune un biletel ca sa nu-l formateze cineva din greseala’ in conditiile in care in garantie scrie clar ca nu-si asuma nici o responsabilitate pentru pierderi de date la produsele lasate in service. Nici macar nu au dat o scuza de genul – ‘vrem sa verificam si laptopul ca poate el e cauza’ (poate pentru ca fiabilitatea surselor chinezesti este binecunoscuta). Nici macar nu au dat vreun semn ca ar dori sa ma ajute intr-un fel. Tot ce au facut a fost sa spuna ca nu e problema lor si nu o pot rezolva. Tipic pentru Romania. O tara in care chestii ca astea ne ocupa tot timpul (cum spune Badea) daca le lasam.

Eu unul am decis sa renunt la drumuri inutile si pierdere de timp DAR pe banii mei. Si ca data viitoare cand iau un laptop sa casc ochii si sa intreb cum e cu garantia. Poate gasesc o firma mai interesata de clientii ei. HP clar nu e daca au politica de a lasa un client fara laptop o perioada de timp in conditiile in care problema nu e laptopul si in conditiile in care clientul isi poate pierde datele in acest timp si desigur, nu poate folosi produsul. Si nici Romsoft avand in vedere sictirul cu care am fost tratat cand le-am expus o problema legitima.

Be Sociable, Share!