Feed on
Posts
Comments

bcrcard.jpgAcum vreo 3 saptamani mi-am facut un nou card Visa la BCR. Nu am apucat sa-l folosesc pana acum, fiind plecat in concediu. Astazi m-am gandit ca e vremea sa treaca la treaba, dar inainte de asta mai am un singur lucru de facut: sa-l inrolez in 3DSecure. Task relativ simplu, stiind oarecum care sint procedurile.

M-am dus pe site-ul BCR (care ca de obicei a ramas pe un framework vechi care nu functioneaza decat pe Internet Explorer – no Firefox), sectiunea “eCommerce BCR” si din inca doua clickuri am ajuns pe pagina securizata Romcard unde m-am apucat sa completez formularul: numarul de card, cnp-ul, data expirarii, parola de inrolare. Am citit in textul de pe bcr.ro: “Aceasta (parola) este formata din: primele 2 litere din numele de familie (cu litere mari); ultimele 6 cifre din Codul numeric personal; ultimele 6 cifre din numarul contului de card.

Zis si facut, trec si de formularul in care-mi aleg parola si mesajul de intampinare 3DSecure si dau Submit-ul final. Eroare: Cardul dvs. nu este inrolat. Va rugam contactati banca emitenta.

Sun deci la numarul de pe card. Raspunde o fata draguta care ma asculta si ma paseaza la departamentul carduri. Suna vreo 2 minute dupa care revine si-mi spune ca probabil baietii sint in pauza de masa, sa revin dupa ceva vreme. Revin peste o ora. Inca o fata draguta, inca o trecere la o alta domnisoara (ii zic: vreau sa inrolez cardul in 3DSecure. Ea: pai si de ce nu o faceti?) si din nou la o a treia persoana. Care intelege rapid despre ce este vorba, vede ca este un card nou noutz care nu a apucat sa fie inrolat inca la Romcard si-l baga in sistem pentru inrolare. Imi zice sa mai incerc dupa ora 5.

Ora 5. Incerc din nou procesul online. De data asta alta eroare: “autentificare esuata.” Pun din nou mana pe telefon, sun iarasi la numarul de pe card. A doua domnisoara imi da un raspuns sec: “hmm, nu stiu cum sa va ajut”. O ajut eu pe ea, ii spun ca probabil nu am compus parola de inrolare bine si o pun pe ea sa o compuna. Nu poate, pentru ca nu are acces in sistem. Am o nelamurire: “ce reprezinta ultimele 6 cifre din numarul contului de card? Cumva ultimele 6 cifre ale cardului?”. Nuuu, sint chiar ultimele 6 cifre ale contului de card (zice ea), care se obtine de la un bancomat cerand un sold. Inteleg. Ne salutam. Inchid.

In drum spre casa trec pe la un bancomat BCR. Bag cardul, cer soldul, plec fericit cu numarul contului. Acasa incerc din nou inrolarea online. De data asta alta eroare: “Prea multe incercari nereusite. Flit! Call Romcard.”. Si sun la numarul 021 322 07 62 de pe ecran. E deja 9 seara. Ma gandesc ca nu-mi raspunde nimeni. Ba nu. Chiar mi-a raspuns. Din nou o fata draguta la telefon (la Romcard de data asta) care intelege rapid pe unde sint si-mi deblocheaza contul ca sa mai pot face incercari. In plus imi confirma si parola de inrolare. Minunat.

Retry! Ultima incercare!

Felicitari! Cardul dumneavoastra a fost activat cu succes pentru serviciul “Verified by Visa”.

Bravos. Mi-a luat ceva timp ca sa duc procesul de la un capat la altul dar asta numai din cauza ca nu am inteles cum sa-mi compun parola de inrolare. Si oricum nu aveam acces instant la numarul contului care bineinteles ca la un card nou nu este disponibil pe vreo foaie la indemana. Sau poate o fi pe vreun extras de cont.

Morala: e simplu sa-ti inrolezi cardul in 3DSecure, trebuie doar sa vrei. Nu castigi multe din inrolarea lui daca faci tranzactii in State de pilda. Dar castigi daca faci tranzactii in Romania. Putina securitate in plus. Care poate conta cateodata. Majoritatea magazinelor online romanesti care ofera plata prin card bancar o fac prin intermediul 3DSecure.

Be Sociable, Share!