Hotnews s-a gandit sa vina astazi cu un articol detaliat despre multele probleme UPC, cu subiectul clar Bine ati venit la UPC! Noi va furam banii si va umilim!“. Gand la gand cu bucurie, pentru ca asta era urmatoarea frustrare pe care o aveam de publicat. Din fericire probleme cu functionalitatea retelei nu prea am vazut pana acum (in afara de faptul ca din cand in cand se blocheaza modemul si ramane in starea asta pana il scot din priza de doua ori). Problema mea este schimbarea IP-ului si suportul telefonic.
Pana acum un an de zile IP-ul era fix, scris frumos si in contractul cu ei facut acum cativa ani. Prin toamna s-au gandit ca nu mai au de dat adrese asa ca au hotarat sa treaca pe DHCP. Frustrare mare, ca asta inseamna ca ei iti dau IP dinamic. Vorbesc la ei la suport si imi “garanteaza” un baietzas ca nu o sa se schimbe IP-ul daca trec pe DHCP. Bun, zic. Schimb setarile de retea. Ei schimba IP-ul. Deci omu’ de la suport era prost informat. Hmm, nu ma mir.
Trece vremea si vine ziua de vineri, saptamana trecuta. Cand ma gandesc sa-mi iau de lucru pentru acasa, de unde sa accesez resursele din firma, printr-un VPN. Acasa vine surpriza: brusc am alta adresa de IP. Neanuntat. Caut numarul de la suport ca sa ma descarc pe ei, sa-mi dea adresa de pana atunci, ca cu asta noua nu am acces. Nu gasesc numarul de Romtelecom. Ca acum e ascuns bine in site-ul lor. Iti pun la dispozitie numai numere cu 031, din reteaua lor. Dar eu am inca Romtelefon si vreau sa sun pe un numar de Romtelefon. Caut o factura mai veche, de pe vremea cand erau Astral si-l gasesc acolo. Pe facturile noi a disparut demult. Este 9399 (il trec aici ca sa am unde sa-l gasesc data viitoare). Sun la ei. E 12 noaptea.
“Bine ati venit la UPC! Pentru imbunatatirea serviciilor oferite, este posibil ca aceasta convorbire sa fie inregistrata. Continuarea acestui apel se va considera a fi un acord din partea dvs. Pentru moment, toti operatorii sint ocupati. Apelul dumneavoastra va fi preluat in cel mai scurt timp. Va multumim pentrtu intelegere“.
(Intermezzo, pian) “All the agents are busy for the moment. Your call will be answered as soon as possible. Thank you!” Si din nou pian.
Stau 17 minute si simt cum ma ia somnul. Inchid si revin de dimineata.
Dimineata am tupeu. Pun telefonul fix-mobil pe speaker si-mi vad de treaba. Pian. Agentii sint ocupati in continuare. Astept calm 37 de minute (in articol zice 40, deci sint pe aproape). Raspunde baietzasul de serviciu care ma anunta ca ei nu anunta pe cei cu abonamente personale de schimbarea IP-ului, daca vreau sa beneficiez de acest serviciu sa fac upgrade la un abonament biznis. Si o tine pe-a lui ca daca vreau IP fix sa fac upgrade. Parca ar fi de la vanzari.
Morala este ca trebuie sa ai nervi de otel daca vrei sa discuti la suport la ei, astepti aiurea zeci de minute. Fie softul lor intern de VoIP e prost configurat si agentii nu vad “call”-ul decat dupa 30+ minute, fie nu au agenti, fie astia sint la tzigara non-stop.
Cu cine sa te certi cand omul nu intelege ca unii folosesc internetul si in alte scopuri decat browsing si download si au nevoie de IP fix?
O sa sun la vanzari sa vedem cum sta treaba.
Another day, another waiting time. Noroc ca de pe 28 mai poti vorbi in reteaua Romtelefon gratuit. Ca altfel minutele mele incluse in abonament erau la fix pentru un singur telefon la UPC.
Mdea, e o mare durere ca nu mai avem IP fix. Pentru a ne conecta de la firma acasa trebuie sa ne trimitem IP-ul pe mail (cu conditia sa ne si prindem ca s-a schimbat), iar de administrarea unui server web in astfel de conditii nu se pune problema – nu poti trece de propriul firewall, decat daca pui niste reguli mai laxative. La fel cu serverul web amarat, fara domeniu fara nimic, pe care intrai completand IP-ul in browser. Ata ete, abonament social.
Nu stiu cum e la Astral, dar la RDS chiar merge bine morisca, sa le traiasca familionul, mai des imi cade curentul decat netul. La banii aia, sunt chiar multumit.
Va mai amintiti de serverele gratuite Connex pe care te conectai cu modem prin Romtelepom dupa ora 10 ? Ma trec fiori …
Wake up people…exista dns….
Unele dns-uri sociale au si un mic agent care se pune pe compul tau si se actualizeaza cu noul ip pe care il ai…so..its not that bad.
Ia sa te vad pe tine cum bagi intr-un firewall un nume de domeniu si nu o adresa IP. Si cand se modifica adresa IP a domeniului sa se actualizeze *automat* si firewall-ul.
Doar nu-ti imaginezi ca stau sa memorez IP-ul de acasa, normal ca-l am sub un sub-domeniu.
Fratilor eu nu sunt client UPC decat pentru cablu – nu am ce sa reprosez in acest sens.
Internetul il aiu printr-o retea de cartier, unde CostomerCare-ul este o gluma proasta. Iata un exemplu:
sun la nenici ca nu mai merge netul (eu autentificandu-ma la retea printr-o jena de program unde bag nume bloc si apartament) si cer sa vina cineva sa vaza ce s-a intamplat; zic ei in seara asta o sa vina la 8 cineva – acest raspuns l-am primit 7 zile la rand; am trecut la partea neplacuta si le-am scos switchul din priza (ca era alimentat la mine in casa) – nici acum nu s-au sesizat sa se rezolva, fapt pentru care sun la dansii din nou – imi raspunde o don’soara si foarte uimita zice: mie mi-au raportat colegii ca totul e in regula la DVS!!!! ei bine nu era OK si o iau eu la intrebari sa vad daca nu gresesc eu cu datele de autentificare – intreb nume, adresa, etc la care ea ma intreaba: Dar codul secret l-ati bagat???? – niciodata nu am auzit de asa ceva, nici de la ei , nici prin contractul cu ei (pana atunci mergand OK fara acel cod) – i-l cer si gata netul, s-a rezolvat!!!!!!
Ei bine, se putea face aceasta miscare cu 7 zile in urma dar….. no comment de profesionalismul oamenilor si de grija pentru clienti (mai ales ca de la mine din switch se alimenteaza cu NET juma de cartier – ma gandeam ce rau am fost ca i-am lasat si pe altii fara net o juma de zi si am pus switchul inapoi in priza.
In toate domeniile suportul este de kko – daca la astia mici e naspa, nu ma indoiesc ca la UPC o fi foarte bine pus la punct. Eu insa sunt un fericit ca nu am avut dispute cu ei.