Feed on
Posts
Comments

Noul cotidian Business Standard anunta intr-un articol ca deja comertul online reprezinta 1% din retailul local. Cifra bineinteles exagerata. Ori retailul nu prea mai merge in Romania?

Articolul spune (citez): “E-commerce-ul din Romania nu reprezinta decat aproximativ 1% din totalul retailului local, evaluat la 40 miliarde de lei (12,20 miliarde de euro) in 2006, lasand inca loc pentru o crestere spectaculoasa in urmatorii ani si pentru oportunitati de dezvoltare a unor afaceri online de nisa, sunt de pa rere jucatorii in domeniu.

Deci “nu reprezinta decat”. Adica autorului i se pare ceva minor. Daca lucrurile ar sta asa, ar fi chiar mai mult decat bine pentru piata locala. Presupun ca s-a calculat astfel: 3 jucatori mari pe piata (eMag, PcFun si PcGarage), eMag a anuntat 35 mil. euro anul trecut, inmultit cu 3 este 105 mil. euro. Iar 1% din 12 miliarde de euro este 120 milioane. Pe acolo. Comertul electronic a crescut in ultimii ani, exista bineinteles si premisele unei dezvoltari exponentiale viitoare, dar volumele actuale tranzactionate online sint mult mai mici decat cele vehiculate.

Ce inseamna de fapt comertul electronic? I-as da urmatoarea definitie: procesul prin care se vand si se cumpara bunuri si servicii si se transfera fonduri, totul realizat prin comunicatie digitala, pe Internet. Asta inseamna comertul electronic pur. Dar mai avem pana acolo, pentru ca mare parte din comenzile care se plaseaza online nu se platesc online, ci la livrare. Sau mai mult, se pare ca romanul prefera ridicarea produselor de la sediul comerciantului, ceea ce face ca totul sa fie doar o rezervare a produsului online.

Be Sociable, Share!